Szobrok




?
  bronz érem, 2010



+20% ajándék
gipsz, üvegbúra (gravírozott felirattal), búra:24x30x34cm, 2007

                         
   A “+20% ajándék” felirat egy elterjedt jelenség, mellyel egyes élelmiszereken (pl: csoki) találkozhatunk.
Ez egy olyan alma, aminek egyfajta mutációja vagy tumoros kinövése van, ami maga az “ajándék”.
   Azért almát ábrázolok ebben a helyzetben, mert érdekes asszociációkat kelthet.
Például köztudatban él a bűnbeesés gyümölcseként is. Ennek kapcsán szóba jöhet a tudás, a tudomány természetkárosító és az “egész-séget” megbontó hatásának kérdése.
   Ugyanakkor az alma napjainkban a természetességet és egészséges életmódot is jelképezi.











Torzó
márvány, 32x25x68cm, 2008

















  A szobornak egy már meglévő, klasszikus női torzó volt a modellje, amitől csak pár kisebb változtatással tértem el.( pl: köldök, mellbimbók megformálása, stb)
   Ehhez a tradícionális női torzóhoz kapcsolódik hozzá egy sexshoppok-ban kapható, felcsatolható műpénisz, ami letörve, vagyis szintén torzóként jelenik meg.
   Ennek ellenére szerintem itt nem - vagy nem csak- a szexualításról van szó, mert a szobor esetében a letört műpénisz elveszti hétköznapi funkcióját és más tartalmak hordozójává válik.
   Ebben a kontextusban számomra önmagában ez a klasszikus női test az eredendő nőiség szimbóluma.
Egészében véve pedig a szobor az eredendő nőiség jelen kor hatásaival szemben való kiszolgáltatottságának a megjelenése.
   Ez a nőalak ugyanis - mivel nincs keze, feje, lába- kiszolgáltatott. 

Valójában nem tud igazán sem nő lenni sem pedig férfi. Egyfajta köztes állapot disszharmóniáját éli.
   Érdekes kérdésnek gondolom, hogy a szobor rendszerén belül ez a “szerkezet” egy felcsatolt dolog, vagyis konkrétan nem tartozik a női testhez. Viszont más szemszögből nézve - mivel mindkettő márványból van kifaragva - mégsem távolítható el róla.
   Egy XXI. században készült női torzóról van szó, ezért elsősorban a jelen kor nőjéről alkot képet.
                                                                          






Hagyományos mosószer
márvány, textil póló, 14x8x35cm, 2009


 

   A hagyományos mosószer kifejezést elsősorban a reklámokból ismerhetjük.
A régi mosószer az, amit el kell dobni, mert az új sokkal jobb. Vagyis mindig a hagyományos mosószer anti-reklámozása történik.
   A szobrot úgy jelenítettem meg, hogy a hagyományos mosószer számára készített reklámként is értelmezhető legyen. Ugyanakkor olyan asszociációt is kelthet, mint egy “emlékmű szobor”.
   Azt gondolom a “hagyományos mosószer” egy szimbólum, és elsősorban a múlt értékeiről van itt szó, de ez mellett a környezetvédelemről is.
   A márvány, mint anyag itt is a szobor koncepciójának része.
Egyrészt mint anyagra, utal rá a címben szereplő “hagyományos” kifejezés, a müanyag flakonokkal szemben. Másrészt kapcsolatot érzékeltet a klasszikus szobrászattal.
Az antik művészetben sokszor készítettek márványból vázákat, csak az idők során a váza mosószeresflakonná “alakult át”.
   A szobor formavilágát úgy alakítottam ki, hogy az egy absztrakt szoborként is működhessen és formai élményt adhasson. Ez által érdekes kapcsolat jön létre a művészet elvontsága és egy hétköznapi, profán tárgy között.





Csendélet simogatógéppel
bronz, gumi, müanyag, gipsz, hajszálak, 43x30x50cm, 2006


























Ő nem szeretné, hogy rugdossák
gumilabda, gipsz, tűhegyes fémszögek, törölköző, 19x19x19cm, 2007












Nyugati buddha vagy hétköznapi megvilágosodás
gipsz, ruha, papírzacskó, 92x72x80cm, 2006
















Barbi és kuporgó mérlegen
bronz, fa, müanyag, 40x5x26cm, 2009
 






Női portré
gipsz, 40x28x57cm, 2009





Női portré
márvány, 40x28x57cm, 2010
foto: Berényi Zsuzsa

                         
                         



Női portré
részlet




 










                         

                            
részlet
                                   


Életfa
festett gipsz, föld, 13x13x13cm, 2009



                                                 


Deszakralizáció a műteremben
                                                                        

Deszakralizáció
 vizesalapú műgyanta, 43x32x176cm, 2005, 2010

                                                                  












Civilizáció, az Inda Galériában


Civilizáció
fa, müanyag ernyő és kupakok, föld, 180x90cm, 2003



 (részletek)